Doelen stellen & doelen halen

Van wens naar werkelijkheid, of van droom naar realisatie is vaak een heel traject. Hoe kan Jouw ondernemers coach jou helpen zodat jij je voornemens ook daadwerkelijk realiseert? 

Dit is natuurlijk helemaal afhankelijk van de coachvraag. Een coach werkt altijd op basis van de coachvraag. Het is dus belangrijk om goed na te denken wat nu eigenlijk je vraag is.

Dit kan zijn op het persoonlijke vlak, om je bijvoorbeeld je persoonlijke effectiviteit te verhogen of op het gebied van leidinggeven of wil jij bepaalde competenties verbeteren? Enkele voorbeeldvragen en reviews staan op deze pagina. Ook kan er behoefte zijn om te investeren in waardevolle medewerkers middels coaching. Of je vraag kan liggen op het bedrijfsorganisatorische vlak, hoe en op welke wijze je bedrijf te optimaliseren?

Ik leg je eerst iets uit over de 1 op 1 coaching.

 

Hoe werkt dat nu 1 op 1 coaching?

Bij een persoonlijke 1 op 1 coaching begin ik met de onderzoeksfase. In deze fase onderzoeken we samen hoe de vraag bij jou tot stand is gekomen en waarom dit een vraag van jou is.

Tijdens de fase is het mogelijk dat de coachvraag veranderd. Geen probleem, dat is prima. Deze onderzoeksfase is 2-3 gesprekken.

Daarna gaan we in op de geformuleerde vraag middels gesprekken en werkvormen die passen bij jouw vraag. Een werkvorm kan zijn we kiezen voor een bepaald rollenspel, een oefening of een handeling.

Een coachgesprek duurt 1-1¼ uur. Er is geen huiswerk, tenzij je zelf wilt oefenen. De frequentie van de gesprekken tijdens de onderzoeksfase is veel eens per week of eens per twee weken. Daarna zal dit zijn eens per 2-3 weken.

Een coachtraject beslaat veelal tussen de 3 en 8 gesprekken. Hierbij ga ik ervan uit dat elk gesprek het laatste mag zijn. Ik ga uit van oplossingsgericht coachen. Wat dit precies is leg ik je graag uit in een persoonlijk gesprek.

1 op 1 coaching

Jaarprogramma bedrijfsprocessen

Het optimaliseren van bedrijfsprocessen kost tijd. Daarnaast dient het te gebeuren terwijl het ‘gewone’ werk doorgaat. 

Om hiervoor een heldere structuur te geven en alle processen stap voor stap door te lopen is er een jaarprogramma ontwikkeld voor het hoveniers- en groenvoorzieningsbedrijf. Dit is is uitgeschreven in een werkboek waar gebruik van kan worden gemaakt.

Middels een instapfee en een vast maandbedrag wordt het jaarprogramma in rekening gebracht. Dus geen grote uitgave vooruit maar via maandelijkse stappen. Als het goed is verdient deze investering zich tijdens de looptijd al uit. Het is een diepte investering die langer mee gaat dan een nieuwe bedrijfsbus met een lager investeringsbedrag! Klik hier voor meer informatie en enkele reviews.

 

Waarom en waartoe?

Waarom: om jouw doelen te realiseren. Waartoe: zodat jij of je medewerker(s) meer plezier en voldoening krijgen en houden in het (samen)werken.

DE TIP VAN DEZE WEEK

LAAT JE COACHEN OM JOUW DOELEN TE REALISEREN.

De tweede stap naar slimmer hovenieren





Kwetsbaar & persoonlijk

Deze vragen worden behandeld in een 1 op 1 coaching omdat het heel persoonlijke en intieme vragen zijn, die van jou of die van je medewerkers. Vragen die jou als ondernemer of werknemer kwetsbaar maken. Hierbij is vertrouwen tussen coach en coachee natuurlijk van groot belang.

Daarom ben ik ook lid van de NOBCO.

Bij het coachen op competenties van medewerkers zal er eerst een voorgesprek plaatsvinden met opdrachtgever en coachee. Hierbij worden heldere afspraken gemaakt over het proces en de inhoud die vertrouwelijk is.

 

Altijd bij jou in de buurt!

Deze persoonlijke 1 op 1 coaching kan plaats vinden bij jou in de buurt. Dan huur ik via deskbookers een coachruimte bij jou in de buurt. Er zijn 6500 coachruimtes te huur in Nederland, dus altijd eentje bij jou in de buurt. Coaching vind altijd plaats buiten jouw bedrijf, voor jou of je medewerker(s). Dit kan zijn bij jou in de buurt, halverwege of bij mij thuis.

 

Optimaliseren bedrijfsprocessen

Als hoveniers- en/of groenvoorzieningsbedrijf heb je te maken met verschillende sterk uiteenlopende bedrijfsprocessen.

Van de inkomende communicatie kanalen zoals telefoon, WhatsApp, e-mail, twitter e.d., verkoopproces, ontwerpproces, werkvoorbereidingsproces, realisatieproces, beheer- en onderhoudproces, nacalculatieproces, nazorg en service proces, marketingproces, inkoopproces, automatiseringsproces en nog veel meer processen en deelprocessen.

 

Onderlinge afstemming

Hierbij is het wel handig dat de verschillende processen op elkaar zijn afgestemd. Standaardisering van de verschillende processen is hierbij ook cruciaal. Afstemming en standaardisering dienen er voor te zorgen dat er zo min mogelijk wrijving is bij implementatie en bij overdracht van het ene proces naar het andere.

 

Alles hangt met elkaar samen

Als jij je bedrijf wilt optimaliseren dan dien je in mijn optiek alles tegen het licht te houden. Waar je dan ook begint, alles komt dan een keer aan bod. Je kan beginnen met het verkoopproces, het nacalculatieproces of het personeelsmanagementproces zeg het maar.

Maar voordat we beginnen voer ik eerst een globale bedrijfsscan uit. Op basis van deze uitkomst(en) bepalen we samen waar te beginnen.

 

Onderzoeksfase

Net zoals bij 1 op 1 coaching beging bedrijfsoptimalisatie met een globaal onderzoek of bedrijfsscan. Hierbij worden ook de werknemers (anoniem) betrokken. Want laten we wel zijn daar doe je het voor.

Ook kan het zijn dat sommige opdrachtgevers worden betrokken om de verbeterpunten inzichtelijk te maken.