Google Mijn Bedrijfspagina: het cadeautje van Google!

Een Google Mijn Bedrijfspagina noemen wij ook wel eens “het cadeautje van Google”. Een Google Mijn Bedrijfspagina is een online visitekaartje waar alle informatie over jouw hoveniersbedrijf staat weergegeven, zoals je kunt zien op de afbeelding van onze pagina (hier rechts). Een Google Mijn Bedrijfspagina zorgt voor een zeer invloed op de online aanwezigheid van jouw onderneming. Het doel van een Google Mijn Bedrijfspagina is dan ook dat jouw onderneming online beter vindbaar zal zijn. Zo zal je pagina gratis getoond worden in Google wanneer een potentiële klant een hoveniersbedrijf in jouw omgeving zoekt.

Voordelen van Google Mijn Bedrijfspagina

Een Google Mijn Bedrijfspagina heeft veel voordelen. Klanten zien dankzij jouw Google Mijn Bedrijfspagina direct waar het bedrijf is gevestigd als zij zoeken op jouw bedrijfsnaam of zoekterm zoals hoveniersbedrijf, tuinonderhoud, tuinaanleg etc. Klanten kunnen op jouw Google Mijn Bedrijfspagina reviews toevoegen, waardoor bezoekers in Google in één oogopslag kunnen zien wat klanten van jouw producten of diensten vinden. Des te meer positieve reviews, des te betrouwbaarder je overkomt. Google biedt ook de mogelijkheid om de reviews van Google Mijn Bedrijfspagina te integreren in je website. Deze mogelijkheid zorgt ervoor dat er bij de zoekresultaten van jouw hovenierswebsite in Google een sterrenrating wordt weergegeven. Dit zorgt weer voor een professionele en betrouwbare uitstraling van jouw onderneming in Google. Ook is het mogelijk om jouw pagina op te vullen met foto’s die een goede presentatie geven van jouw onderneming. Hierdoor krijgt een bezoeker van jouw pagina direct een positieve en professionele indruk van jouw onderneming.

Betere vindbaarheid in Google

Wanneer jouw Google Mijn Bedrijfspagina volledig is ingevuld is de kans groot dat jouw pagina wordt getoond bij relevante zoektermen en in de juiste regio. Dat komt omdat Google steeds meer per regio werkt. Als jouw Google Mijn Bedrijfspagina de titel heeft die overeen komt met de zoekterm die de bezoeker gebruikt wordt jouw pagina bovenaan in kolom in de rechter kolom getoond. Zo zijn termen als “hovenier Zwolle” en “tuinaanleg Zwolle” relevant voor hoveniersbedrijven die zijn gevestigd zijn in of rond Zwolle. Eveneens hoeven klanten niet meer helemaal jouw website door te spitten naar informatie over jouw bedrijf. Contact zoeken met jouw onderneming wordt ineens een stuk eenvoudiger. Zodra iemand contactgegevens van jouw onderneming nodig heeft, hoeft men alleen maar de bedrijfsnaam van jouw onderneming in te typen in Google.

Nog geen Google Mijn Bedrijfspagina?

Als Google jouw website en locatie kent dan maakt Google zelf vaak ook een kale bedrijfspagina aan. Maar als je aan Google meldt dat jij de eigenaar bent dan krijg je rechten om deze zelf van relevante informatie tem voorzien. Met als gevolg meer bezoekers en meer klanten. Er zijn bedrijven die hun gehele omzet te danken hebben aan hun Google Mijn Bedrijfspagina!
Wij helpen je hier graag mee. Bel (038-7601601) of mail (info@dewebsmid.nl) even en wij regelen het graag voor je in.

De tweede stap naar slimmer hovenieren