Gratis advies
Meer verdienen
Delers van expertise
Wekelijkse tips

MEER OMZET UIT JE WEBSITE

Alle mooie verhalen ten spijt, het grootste doel van een website is dat er omzet uit gehaald wordt. Meer bezoekers, meer klanten, meer omzet en meer winst! Als het goed is dan werkt het ongeveer in deze volgorde.

Hoe krijg je meer bezoekers?
Google is natuurlijk het toverwoord: een hoge (gratis) ranking bij de ‘organische’ resultaten of een betaalde vermelding via Google Adwords. Beide leveren bezoekers op maar beide vragen om een geheel andere aanvliegroute. Zonder al teveel in detail te gaan, is één van de belangrijkste eisen om hoog bij Google uit te komen, te zorgen voor zoveel mogelijk relevante informatie in relatie tot het betreffende zoekwoord.

Wat betekent dit voor een hovenier?
Relevante informatie voor een zoeker is doorgaans niet de nieuwspagina (hetgeen vaak gedacht wordt). Deze is vaak verouderd en nog vaker niet interessant voor een zoeker die gewoon informatie wil over een nieuwe tuin, tuinontwerp of tuinonderhoud. En wat wil iemand weten als die informatie over een dienst of product zoekt…? Zoveel mogelijk (voorbeelden, reviews, voor/nadelen) en natuurlijk ook wat het gaat kosten. Veel hoveniers hebben moeite om hun klanten te informeren wat iets kost. Begrijpelijk want je geeft niet graag al je geheimen prijs. Maar als je hier goed mee omgaat dan kun je zoekers wel tevreden stellen zonder dat je het achterste van je tong laat zien (en je de concurrentie in de kaart speelt).

Hoe zorg je dat bezoekers klanten worden?
Veel (be)zoekers op je website betekent niet automatisch veel nieuwe klanten. Bezoekers moeten op de website wel worden geprikkeld om te gaan bellen of mailen (of een contactformulier in te vullen). Hier zijn diverse – soms erg voor de hand liggende – technieken voor bedacht. Als wij een website of webshop (bij webshops is dit aspect van nog groter belang) bouwen dan passen wij deze technieken zoveel mogelijk toe.

Online marketing
Nog zo’n mooie kreet die je tegenwoordig steeds vaker hoort: online marketing. Hiermee bedoelen we op internet reclame maken. Dit kan in de vorm van Adwords (betaalde Google advertenties), remarketing (hierbij word je op allerlei websites achtervolgd door een banner van een eerder bezochte website), Facebook advertenties, blogs etc. Niet alle media zijn geschikt voor alle hoveniers; met een afgewogen keuze kun je een zeer goed rendement halen uit je reclamebudget. Onze online marketingspecialist helpt je graag om de juiste kanalen te selecteren.

Hulp nodig?
Wij helpen je graag verder! Bel 038-7601601 of mail info@dewebsmid.nl en wij zorgen ervoor dat je internet op de slimste manier gaat gebruiken.

De tweede stap naar slimmer hovenieren